Sydney Part 3 - Reisverslag uit Pyrmont, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu Sydney Part 3 - Reisverslag uit Pyrmont, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu

Sydney Part 3

Blijf op de hoogte en volg Jamie

27 November 2014 | Australië, Pyrmont

Good day family and mates!!

Tijd voor een blog! Mijn excuses voor het late schrijven, maar het was djeems beurt.... Zijn hier meer woorden voor nodig....?! Ach nee hoor we hebben hier, net als thuis, gewoon last van uitstelgedrag. Maar niks moet en alles mag dus we vinden het helemaal prima.

Op 17 november 2014 zijn wij samen met onze rugzakken op pad gegaan naar de volgende bestemming. Het was bloedheet, druk in de bussen, we hebben lange stukken moeten lopen, moeten afzien (bloed, zweet en tranen!!!!!) maar toen eindelijk kwamen aan, bij onze oase in de woestijn: ons huis voor de komende 3 maanden op maar liefst 30 hele minuten van het vorige appartement!
Na een korte kennismaking met de 2 Italianen die er ook wonen, hebben we onszelf even een rondleiding gegeven door het huis en zijn we tot de conclusie gekomen dat wonen met 4 mannen (er wonen nog 2 Franse monsieurs) ervoor zorgt dat de poetsmiepen in ons naar boven komen. Omdat wij hier natuurlijk niet zijn gekomen voor de huishouding hebben we de keuken en woonkamer gelaten voor wat het was en hebben we bij de supermarkt schoonmaakspullen gehaald om onze eigen badkamer en slaapkamer schoon te maken. Tot op de dag van vandaag worden we high wakker van de Ambi Pur en de geurstokjes.

We gaan hier dagelijks naar het strand. De bus stopt hier voor de deur en na een reis van ongeveer 3 kwartier komen we aan. We volgen hier verder dagelijks het lokale nieuws, waardoor wij inmiddels 's nachts wakker worden met nachtmerries. Er is namelijk vorige week een grote witte haai gevonden in een van de beschermingsnetten van Bondi Beach, het strand waar wij zeer regelmatig te vinden zijn. Ondanks dat deze dood was, zijn wij iedere keer weer blij als we mét armen en benen de zee uitstappen. Maar voor de duidelijkheid deze beschermingsnetten bevinden zich bij alle publieksstranden dus no worries we komen gewoon heel weer thuis!

Vooral djeem is als de dood voor haaien, vandaar dat het mij een leuk idee leek om naar Sealife te gaan. We gingen er vol goede moed heen en het was ook heel leuk, maar een blik op de krabben en octopussen zorgde ook bij mij voor de rillingen. Toch smaakte deze eerste kennismaking met de zeedieren van Australië naar meer en daarom besloten we om een dag later een excursie walvissen spotten te gaan doen. De pannekoek die onze boot bestuurde vermelde alleen wel pas nadat iedereen had plaatsgenomen op de boot dat de laatste walvis meer dan een week geleden was gespot en dat het het eind van het seizoen was.. Nou je ziet de gezichten van djeem en mij nu vast voor je.... We vertrokken met een boot onder de grijsgeverfde van Brienenoordbrug door, langs het Opera House in volle vaart richting de oceaan. Alleen deze boottocht was al hilarisch... We vlogen van links naar rechts en het scheelde niet veel of de maaginhoud van deze wagenzieke zat niet alleen bijna tegen de binnenspiegel van de Audi van de familie Hartman, maar lag ook in de haven van Sydney. Gelukkig viel het uiteindelijk allemaal best mee en waren we binnen 20 minuten op open zee.
Na een half uurtje varen was het dan zo ver.. Of het een walvis was, dat zal wel niet, maar de hele boot zag 2 zwarte vinnen boven het water uitsteken, de boot maakte een rondje rond de vinnen en vertrok in volle vaart in een andere richting. Ik zei al tegen djeem ik denk dat deze meneer via de walkietalkie binnen heeft gekregen dat er een enorme walvis is gespot en dat deze vinnen er niks bij waren! Nou om een lang verhaal kort te maken: we kwamen een uur later terug in de haven van Sydney, geen dier meer gespot en meneer de walvisspotter gaf aan dat ie de vinnen niet had gezien...... KAN IEMAND ONS VERTELLEN WAAROM JE WALVISSPOTTER WORDT ALS JE DIE VINNEN NIET ZIET?!?! Misschien ziet hij echt alleen maar walvissen..... Gelukkig kregen we een waardebon om volgend jaar terug te komen om het gratis nog een keer te proberen... NOU MENEER BEDANKT VOOR EEN WAARDEBON VOOR VOLGEND JAAR! Hahahahah gelukkig hebben we wel een leuke middag gehad.

Ons appartement ligt op 10 minuten lopen van Darling Harbour, een van de uitgaansgebieden van Sydney. We hebben afgelopen zaterdagavond ondervonden dat Australië een land is waar het stappen al om 9 uur begint en voor 1 uur al is afgelopen. Thuis is het de bedoeling zo laat mogelijk naar de VOF te gaan, zodat we vooral niet te lang hoefden te blijven. Jullie raden het al we waren dus te laat.... Er zijn wel discotheken die tot laat open zijn, maar daar sta je al ruim een uur in de rij voor je binnen bent. Achteraf was het voor djeem maar goed dat alles dicht was.. Op de weg terug richting huis ontdekten we dat niet alleen de vogels van Amsterdam graag hun grote boodschap op dr laten vallen..........

Verder is het hier MASSIVEEEEE! We zitten iedere avond klaar voor Big Brother en Friends en zijn dolblij met de Victoria's Secret winkel hier. Djeem loopt overal op blote voeten, gewoon omdat dat kan in Australië, en ik probeer kerstlichtjes het huis in te smokkelen. De vodka smaakt hier heerlijk en djeem vindt boodschappen doen hier zo leuk dat ze dat thuis ook iedere dag voor mamie gaat doen.

See ya! xxxxxxxx

Stef

• 27 November 2014 - 11:25

Mamie:

Leuk om te lezen meiden, ik kijk uit naar het volgende verslag, misschien met een mooie collage ?????? Hahahaha

XXXX

• 27 November 2014 - 14:06

Bla:

Mmm elke dag strand klinkt niet verkeerd. Maar wat n oplichter die walvissenmalloot is overal t zelfde, net als je zelf gaat is er geen walvis, dolfijn of andere vis te zien grumpffff. Wel goed om ff je Frans en Italiaans op te halen met al die knakkers in huis hahaha succes !!! Have fun big hug xxxxx

• 27 November 2014 - 18:48

Riet:

Ha meiden, wel weer heel leuk om te lezen hoor, jullie blog. Misschien is er straks een uitgever geïnteresseerd als je weer terug bent? Ik hoop de volgende keer wel op fotoos bij de verhalen en ik weet dat jullie dol zijn op collages dus.... Hen het heerlijk en geniet!!! Liefs van ons

• 27 November 2014 - 20:12

Rob:

Hallo meiden, ik weet niet wat ik lees: boodschappen doen, hele stukken lopen, schoonmaken..... Er gaat ook voor mij een hele nieuwe wereld open. Voor mij is deze reis nu al geslaagd; wat zijn jullie veranderd!. Zeker als ik ook nog lees dat Djeem haar mammie gaat helpen met boodschappen, super!

Verder weer een leuk verhaal dat door iedereen graag weer gelezen zal worden. En meiden: de volgende blog maar iets sneller posten. We kunnen nu al niet wachten op de volgende.

Veel plezier verder en geniet van de zon!
    Groeten en dikke zoenen.

• 28 November 2014 - 19:32

Peter Lafeber :

Super verslag weer hoor. Altijd fijn weer te lezen.

• 28 November 2014 - 21:13

Dora:

Heerlijk om jullie verhaaltjes te lezen en zo op de hoogte te blijven ! Xxxxx Rien en Dora

• 28 November 2014 - 22:23

Nathasja:

Hahaha geweldig meiden! Heel herkenbaar dat stukje vof! Jammer van dat spotten van die vinnen

• 14 December 2014 - 09:30

Opa En Oma Lans:

Hoi, meiden,hier weer n mailtje van ons. Alles rustig aanhet front bij jullie?hier bezig met de met de voorberijding vandekerst, dikke knuffel voor jullie.