Amsterdam - Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu Amsterdam - Hong Kong - Reisverslag uit Tsim Sha Tsui, Hong Kong van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu

Amsterdam - Hong Kong

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Jamie

29 Oktober 2014 | Hong Kong, Tsim Sha Tsui

Ni hao lieve familie en vrienden,

Daar is tie dan, onze eerste blog!

Gisteren was het zover.. Na een geweldig feest afgelopen zaterdag en de laatste dingetjes in de laatste dagen ging eindelijk onze reis beginnen. Na er ruim 8 maanden naartoe geleefd te hebben, keihard te hebben gewerkt en dikke schoolstress was het moment daar!

We zouden om half 1 vliegen vanaf Schiphol, vandaar dat we om 8 uur afspraken bij de Esso, zodat Jana en Ilse nog even opgepikt konden worden. Na een rit van bijna 2 uur ivm de files kwamen we aan en hebben we de tassen in laten sealen.

Snel inchecken en nog even met beide gezinnen, Jaan, Lau en Ils een kop koffie, cassis, fristi en thee drinken. De spanning werd erger en erger en het moment van afscheid nemen kwam dichterbij. Na dikke knuffels, dikke kussen en lieve woorden gingen we dan, samen, hand in hand ons nieuwe avontuur tegemoet.
De wilde plannen om nog even een zonnebril te kopen, luchtje uit te kiezen en even bij victoria's secret langs te gaan waren in één keer van de baan. Ons hoofd stond er totaal niet naar, want wat hadden we het moeilijk.

Nog even geld wisselen en erna snelwandelend naar de gate. Na een kleine 20 minuten vertraging konden we het vliegtuig in. Een mooi ding met redelijk comfortabele stoelen en genoeg beenruimte waar zelfs mijn bescheiden schoenmaatje 42 paste. Na een vliegreis van ruim 11 uur en de nodige potjes schaak, films en muziek kwamen we aan om 7 uur in de ochtend. We hebben snel de airport express gepakt die ons bracht naar Kowloon, een van de grote wijken van Hong Kong. Vanuit daar een gratis shuttlebus richting het hostel genomen.

Onze kamer op de vierde verdieping van het Lee Garden Guest House is niet heel groot, maar we kunnen er heerlijk slapen. Wel leuk om te melden is de douche die zich recht boven de wc bevindt en als je naar buiten kijkt, het uitzicht op een oud douchegordijn.

Na aankomst onze spullen neergezet en snel weer weg gegaan om de verleiding van het bed te kunnen weerstaan..we waren namelijk al wat aardig uurtjes op. We zijn wat foto's gaan maken van de skyline en erna op zoek gegaan naar wat te eten. En oh wat vinden de Chinezen je interessant.. De termen 'copied Rolex?'en 'you want massage?' vlogen ons om de oren. Na een aantal rondjes nog geen normaal eten kunnen vinden en daarom maar even langs de mac gegaan (daar maken we geen gewoonte van moeders).

Erna toch maar even een paar uurtjes gaan slapen, omdat we inmiddels chopsticks nodig hadden om onze ogen open te houden. Vervolgens even met de moeders gefacetimed (is anders dan normaal bellen, altijd leuk zo'n oor in beeld...) en geskyped en nog even de stad in gegaan.

We proberen rustig onze draai te vinden en bekijken alles van dag tot dag. Zaterdag vertrekken we richting Sydney en we kunnen niet wachten om even lekker te relaxen op het strand van Australië. Tegen die tijd horen jullie weer van ons!

Dikke kus en heel veel liefs,

Stef xxxxxxxx

• 29 Oktober 2014 - 17:09

Riet:

Ha meiden, wat een stoer stel zijn jullie toch. Heel erg leuk om jullie blog te lezen en fotoos te zien. Wat een ervaring, nu al!! Ik kan niet wachten tot een volgend verslag. Genieten hoor!! En heel veel liefs

• 29 Oktober 2014 - 18:07

Lotte:

Hey Steffie,

Leuk om je zo te kunnen volgen!
    Have fun nog even in Hong-Kong en daarna... Sydney!!!
    Zon, zee, strand en een super stad... ik ben jaloers ;-)

Mocht je nog tips nodig hebben, let me know!

Liefs Lotte

• 29 Oktober 2014 - 18:07

Monique Vd G:

Fijn om n teken van leven van jullie te lezen. Het begin is er van jullie grote avontuur ! Have fun en dikke kus van je bla xxxx

• 29 Oktober 2014 - 18:43

Stijn:

Super dat jullie veilig aangekomen zijn!
    Geniet er van en laat alles lekker op jullie inwerken.
    Willen jullie ffe je facetime account doorgeven? Dan kunnen wij jullie ook een keer bellen.
    Houd ons op de hoogte!

X

Stijn en Linda

• 29 Oktober 2014 - 18:59

Jan En Lucienne:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en dat ik jullie kan volgen. Heel veel plezier op jullie avontuur en ik kijk al uit naar het volgende bericht.
    Hou van je lieve kleine nichtje xxxx

• 29 Oktober 2014 - 19:03

Peter Lafeber :

Super verslag. Geniet beide meiden kijk uit en we blijven jullie volgen. Bye toppers.

• 29 Oktober 2014 - 22:20

Monique:

Hallo lieverds,
    We zitten te genieten en gloeien van trots! Leuk om te lezen zo zijn we er toch een beetje bij.
    Tot het volgende bericht.
    Dikke knuffels en hele dikke zoenen XXXXXXX
    We love you to the moon and back!!!!!!
    Paps & Mams

• 29 Oktober 2014 - 23:02

Nathasja :

hallo schatten wat leuk jullie bericht te lezen je broer en ik liggen al lachend in bed! Fijn dat jullie het al zo goed hebben daar! Op naar nog meer avonturen. En voor ons nog meer lees plezier!! :-) dikke kus xxx

• 29 Oktober 2014 - 23:04

Wes:

Leuk om te lezen meiden! Veel plezier nog in Hong Kong en geniet van de noodles.
    Ik kijk uit naar t volgende verslag..!

You want copy Lolex?

• 30 Oktober 2014 - 19:49

Hanny:

Hoi lieve meiden . Gelukkig goed aangekomen altijd weer fijn om dat ff te horen.
    Wat een avontuur en wat leuk om jullie te kunnen volgen maak er een onvergetelijk tijd van
    Ik wacht op met spanning op het vervolg
    Geniet er van en heel veel plezier
    Dikke kus Charl en Hanny

• 31 Oktober 2014 - 19:06

Aad En Tini Lans:

Hoi, meiden. We leven met jullie mee .wat n leuk verslag heb je gemaakt. De foto,s zijn ook gaaf. Kijken uit naar die volgende belevenissen. Dikke knuffel voor jullie.xxxxx

• 18 Maart 2015 - 15:17

Jamilla :

Bese Jamie en Steffie,

Voor een tv programma zou ik graag wat meer willen weten over Hong Kong.
    Ik zou graag met jullie in contact willen komen. Kun je mij wellicht een mail sturen met een e-mail en/of telefoonnummer zodat ik je kan bereiken?

Met vriendelijke groet,

Jamilla