Sydney Part 2 - Reisverslag uit Kogarah, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu Sydney Part 2 - Reisverslag uit Kogarah, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu

Sydney Part 2

Blijf op de hoogte en volg Jamie

12 November 2014 | Australië, Kogarah

Lieve familie en vrienden,

Na enige druk van het thuisfront is dan hier onze langverwachte blog nummer drie. We hebben deze blog steeds een beetje voor ons uitgeschoven, omdat we graag ons enthousiasme op jullie over willen brengen.. Want zo zijn wij natuurlijk: altijd reuze enthousiast!
Helaas was dit enthousiasme in het begin even ver te zoeken.

Het begon allemaal op zaterdagavond 1 november 2014, locatie: Sydney Beach House in Collaroy.
Nadat we waren aangekomen in Sydney werden we dus naar het hostel gebracht. Toen wij daar aankwamen bleek dat Australian Backpackers was vergeten om onze boeking door te geven, wat voor wat problemen zorgde en waardoor er een kans bestond dat djeem en ik verspreid werden over twee kamers. Gelukkig kon alles nog geregeld worden en werden we naar de kamer gebracht. De deur werd voor ons opengedaan, het licht ging aan, en daar was het... de nachtmerrie voor elk persoon met een lichte dwangstoornis en voor elk persoon met een vriendin die een lichte dwangstoornis heeft. Overal zooi op de grond, mensen al in bed die lagen te pitten en 2 vrije bedden voor ons bovenin het stapelbed. Zo voorzichtig als we konden pakten we onze pyjama, die natuurlijk onderin de rugzak lag, en gingen we proberen te slapen. Na een nacht vol met ruften
van de onderbuurvrouw zijn we dus naar het strand gegaan, zoals djeem in de vorige blog vermeldde.
Na ons eerste bezoek aan Sydney (toffe stad!) besloten we om daar een hostel te zoeken. Het hostel in Collaroy beviel ons niet zo en we hoopten het in het volgende hostel beter te treffen. Daarnaast leek het ons handig om een hostel voor oud en nieuw te zoeken. Ter info: 1000 a 1500 euro voor 10 nachten, maar het moest maar.

Dinsdag 4 november 2014, locatie YHA Railway Square in Sydney.
Vanuit Collaroy, een klein stadje aan zee, vertrokken we naar het centrum van Sydney. Het was een beter hostel dan in Collaroy.. Schoon, modern en meer ruimte. Toch gingen we de opties na, gezien ons verblijf van ong 2 a 3 maanden in Sydney verdiepten we ons vanuit hier in de kosten van appartementen in de stad. Na enkele telefoontjes van djeem naar meerdere huiseigenaren hadden we onze eerste afspraak gemaakt en konden we komen kijken naar een masterbedroom met privé-badkamer en een gedeelde woonkamer en keuken. Samen gingen we erheen en na het zien van het zwembad, de fitness (die staat er niet voor de sier), de sauna en een mooie kamer waren we verkocht. Dit moest het appartement worden waar wij de komende 2 a 3 maanden te vinden zijn! De handtekeningen werden gezet, het belachelijk dure oud en nieuwhostel werd geannuleerd en wij zouden vanaf 17 november de eigenaressen zijn van een kamer op de 152 Bulwara Road (voor de googlemaps liefhebbers onder ons).

Maarja dan was er toch nog een probleempje. Wat deden we met de tijd tussen 4 november en de 17e?! Nou jullie hoeven je geen zorgen om ons te maken hoor. We bleven tot de 6e in het hostel en vertrokken daarna naar ons privé-appartement aan de rocky point road in Ramsgate. Dit appartement met een waarde van slechts 5 ton beschikt over een ruime woonkamer met grote 3D-televisie, een keuken voorzien van de modernste apparatuur, 2 slaapkamers met zeer comfortabele bedden, een washok met droger en 2 badkamers inclusief bad en douche. Zoals ik al zei: maak je vooral geen zorgen. En oh we verblijven hier gratis :). Mocht je je afvragen hoe komen ze hier nou weer aan? Daarvoor moet je bij de familie van djeem zijn hahaha.
Er is slechts een probleempje we hebben geen pannen, borden en bestek, waardoor we verplicht zijn om iedere dag sla en ovenmaaltijden te eten. Maar goed het is maar wat je als probleem ziet.

Inmiddels zijn we al naar zowel Bondi Beach als Coogee Beach geweest en staan de enige melkflessen die wij nog te bieden hebben in de koelkast. De zon brand hier aardig, waardoor we ons goed in moeten smeren. Ik deed dit niet goed genoeg, waardoor ik mijn oogleden heb verbrand en eruit zie alsof iemand me op mn ogen heeft getimmerd. Clown Bassie is er niets bij en mijn zonnebril is mijn beste vriend.

Gisteren zijn deze dierenvrienden naar de dierentuin geweest. Dit was echt heel leuk en djeem heeft prachtige foto's gemaakt met de beruchte camera. De teleurstelling was bij haar wel enorm toen bleek dat het koalaknuffelen was uitverkocht en ze het maar met mij moest doen hahaha.

Onze anderhalve week hier hebben ons kennis laten maken met de bevolking. Niet letterlijk natuurlijk, maar wat zijn de meeste behulpzaam. Een voorbeeld is een zwerver in de trein.. Er was kaartcontrole en hij had deze niet. Daarnaast had hij geen huisadres of e-mailadres. Een andere, wildvreemde reizigster, besloot om de boete voor hem te betalen.
Zodra je hier met je backpack of een kaart staat wordt je geholpen en de juiste kant op gewezen.

Ook zijn we druk bezig met het kennismaken met de stad. We hebben niet alleen een tour met een bus gedaan, maar lopen ook superveel. Het operahouse en de volgens djeem grijsgeverfde Van Brienenoordbrug (lees: Harbour Bridge) worden vanzelfsprekend, maar wat is het hier leuk.

De volgende blog zal niet zo lang op zich laten wachten voor de liefhebbers onder ons.

Heel veel liefs en een dikke kus,

Stef

PS: Foto's komen volgende week!!!

• 12 November 2014 - 07:12

Bla Monikie:

Hèhè inderdaad fijn weer ff een teken van leven van jullie te kunnen lezen. Wat een toestanden joh met die hostel. Dan moet je wel ff wat overwinnen ja. Wij hebben ooit zo'n ervaring gehad met een trekkershut in Limburg. Ik word er s'nachts nog wel eens wakker van hahaha. Wel mazzel dat jullie een uitwijkmogelijkheid hadden naar de familie van Djeem. Ben reuze benieuwd naar de foto's (hoe is t mogelijk hè ??? Hihi) take care en dikke kussssss

• 12 November 2014 - 08:04

Peter Lafeber :

Super verhaal. Leuk jullie zo te volgen.

• 12 November 2014 - 08:05

Riet:

He meiden, ik smul van jullie blog cq verhalen. Wat enorm leuk en wat maken jullie in zo'n korte tijd al veel mee. Fijn dat de volgende verhaal minder lang duurt. We kijken er naar uit.
    Liefs voor beiden en dikke pakkerd.

• 12 November 2014 - 09:19

Monique:

Hallo lieverds,
    Super leuk geschreven Stef, hahaha gierende hartkleppen kreeg ik ervan. Maar gelukkig hebben wij super Suus! Vind het heel leuk hoe jullie het beleven en zo zijn wij er toch een beetje bij.
    Het waren zeker prachtige foto's ik vind die geeuwende leeuw erg gaaf.
    Meiden veel plezier en tot het volgende blog.
    Luf joe dikke kussies

• 12 November 2014 - 09:32

Nathasjaa:

Heee meidenn! Leuk om te lezen jullie verhaal haha weer net alsof we er bij zijn

• 12 November 2014 - 12:27

Open Oma Lans.:

Hoi, meisjes, wat n gezellige blog maken jullie. Het is zo leuk om dat te mogen mee beleven..wat moet. Dat fijn voor jullie geweest zijn, om in dat mooie appartement te mogen. En wat hebben jullie al veel beleeft. Wij kijken nu al weer uit Naar de volgende blog. Dikke kus voor jullie twee. Groeten van opa en oma.

• 12 November 2014 - 12:50

Wesley:

"Na enkele telefoontjes van djeem naar meerdere huiseigenaren hadden we onze eerste afspraak gemaakt en konden we komen kijken naar een masterbedroom met privé-badkamer en een gedeelde woonkamer en keuken."

Hahaha 'backpacken'...

Leuk verhaal weer meiden!

Groeten, Wes

• 12 November 2014 - 21:06

Hanny:

Hallo meiden. Wat een leuk verhaal en wat een luxe dat app. en wij maar denken arme meiden slapen ze met ze zessen op 1 kamer of in de auto haha. Wij wachten met smart op jullie volgende blog.

Dikke kusssssss
    Charl en Hanny.

• 12 November 2014 - 21:38

Rene:

Hoi Chica's goed om weer wat van jullie te horen/lezen, fijn om te zien dat het goed gaat. Toch wel een beetje Gooise back packers maar lekker geregeld zo. Ben benieuwd naar de foto's! XX grote heks

• 12 November 2014 - 21:52

Jan En Lucienne:

Hello Girls,

Wat lezen wij met plezier jullie blog, jullie beleven zoveel in korte tijd. Kijk al uit naar de volgende xxx
    Liefs van ons

• 16 November 2014 - 09:02

Colinda:

Hoi meiden,

Ben net klaar, heb alle gezellige blogs gelezen. Wat leuk joh