Hong Kong - Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu Hong Kong - Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Jamie Steffie - WaarBenJij.nu

Hong Kong - Sydney

Blijf op de hoogte en volg Jamie

02 November 2014 | Australië, Collaroy

Lieve friends & family,

Laatste update vanuit Hong Kong.. Eigenlijk zitten we al in Sydney, Australië, maar we hadden gisteren geen zin meer om een blog te schrijven, haha.

Onze eerste nacht in Hong Kong was zo lekker, dat we de volgende ochtend om 1 uur werden gewekt door hard gebonk op de deur. De 'schoonmaakster' wilde er bij... Ja hoor, daar ging onze planning.. Hop hop snel douchen en aankleden en de stad in. Want ja, je bent er tenslotte maar 1 keer..

Die dag hebben we de metro/trein (zijn we ook nog niet over uit) gepakt naar Hong Kong centraal. Na een beetje door de stad te hebben gelopen en foto's gemaakt, besloten we om een bustour te doen. Hartstikke leuk zou je denken, was het ook wel, maar verdomme, wat rijden die Chinezen als gekken!!! Alsof er uitverkoop is bij de Bijenkorf en er snel naartoe moeten... Zo gehaast.. Als wij zo zouden rijden, zouden onze passagiers niet eens de 100 meter overleven, haha.

Tijdens die tour hebben we, buiten het rijgedrag, nog met een reden met open mond om ons heen zitten kijken. Hong Kong staat bekend als een vrij drukke stad met altijd haast en geren. Wij hebben anders gezien... Op zo'n 30 min rijden van inderdaad dat gehaast, rijd je op wegen waarvan je denkt: 'huh?!' Zo GROEN, zo MOOI!! Stranden, bergen, dikke huizen, dikke auto's... Het was prachtig om te zien. Een wereld van verschil!

'S avonds zijn we naar een wine and dine festival geweest. Super leuk!! Overal wijnkraampjes en eten. We hadden ook weer vrienden gemaakt met een oudere meneer. We stonden lekker te genieten van een moscato toen we ineens iemand kroepoek zagen eten. Ik door het dolle heen. Aan Stef gevraagd of ik t moest vragen waar ie dat gehaald had. Uiteindelijk liep ik op hem af, met een wijntje in me hand. Sloeg allemaal lekker aan zeg maar na weinig slaap, jet lag etc..

Ik stelde aan die meneer de vraag waar ie dat gehaald had. Super vriendelijke meneer. Zijn dochter zei meteen wil je ook wat?! Ik zei heel bescheiden: nee dank u. Terwijl ik het liefst die zak uit haar handen had gerukt.. Na een paar keer aandringen toch maar een stuk kroepoek genomen. Mijn hemel, wat was dat lekker!!! Echte echte kroepoek... Hmmmm...!!!!!

Gezocht naar dat kraampje van de kroepoek. Speld in een hooiberg dachten we, maar ineens zag ik het! Rende nog net niet erheen haha! Meteen een grote zak gehaald en alles is op..... Haha.

Wij terug naar die meneer om te laten zien dat we zo'n zelfde zak hadden gevonden. Als bedankje gaf ik hem 2 wijntjes.. Die meneer geloofde zijn oren niet. Hij dacht dat ik hem voor de gek hield. Maar niets is minder waar! Helemaal gelukkig die man. En dan denken we, daar doe je t toch allemaal voor.

Op onze laatste dag in Hong Kong waren we een keertje vroeg uit de veren...... (Wekker om 09:19) wat uiteindelijk 11:00 is geworden... (Jaja, jullie zijn, in ieder geval van mij, niet gewend dat ik altijd zo 'vroeg' wakker moet zijn en paraat moet staan).

Die dag gingen we nogmaals naar Hong Kong centraal. Stef had iets leuks gezien op internet. Het bleek dé attractie van Hong Kong. Of je nou wel of geen lange tijd bleef, dit MOEST gezien worden.
Nou, peppie en kokkie nieuwsgierig..
Het idee was leuk. Met een tram naar boven, zo'n 1200 ft. En dan zag je alles van de stad van boven af. Top idee. Mooi voor de foto's..

Maar......... We waren nog niet bij die tram.. Hoe kwamen we daar? Jawel, lopen. Op zich is dat geen probleem, maar we moesten omhoog lopen. Nouuu.. Deze kuitjes verzuurde als een jekko.. Niks gewend natuurlijk. Gelukkig had Stef hetzelfde, haha! Eenmaal aangekomen bij de tramhalte: zweet op ons voorhoofd, bij Stef op dr rug vanwege de rugzak en klotsende oksels, maar goed ondanks dat we er woestaantrekkelijk uitzagen, mocht het de pret niet drukken!

We gingen in de rij staan om erin te mogen. Ik dacht dat sommige nederlanders erg waren met rennen naar een plekje in de metro of bus, maar die Chinezen overtreffen alles. Geduw, getrek.. Heerlijk dat je dan even uitgebreid kan vloeken terwijl niemand t begrijpt(sorry mamie).

Eenmaal in de tram geen zit plekken. Weer geen probleem, we gaan wel staan. We hadden tenslotte geen jetlag en ook geen wallen op wallen.... Maar goed, we gingen omhoog en omhoog en steeds verder omhoog.. Kracht zetten om niet te vallen, want het was best steil zeg maar haha. Als de machinist de remmen had los gelaten, dan had het net de python of Joris de Draak(voor Tom) in de Efteling geweest.

Eenmaal boven bij de tramhalte wilde we natuurlijk dat uitzicht bekijken. We hadden speciale kaarten dat we op het dak van dat gebouw konden. Dit keer niet zelf omhoog lopen, maar we werden gedragen door de roltrappen.

Eenmaal boven hebben we van elke hoek foto's gemaakt, wat gefilmd en bekeken. Het zag er prachtig uit, maar god, wat was het warm boven.. We gingen bijna van onze stok.. Ruim 30 graden zonder ook maar een zuchtje wind..... Nou, jullie raden het al, we waren er klaar mee. Snel naar beneden en een colaatje drinken voor het suikergehalte op te krikken!!

We hadden en hebben nog steeds zo'n behoefte aan iets normaals qua eten. Normaal gesproken ben ik echt wel van de rijst, noodles en dergelijke. Maar als je trek hebt iets een broodje gezond, salade of jawel, groente, hebben ze dat nergens. Ja, alles gewokt en gedaan. Ik verlangde wel heel erg naar zo'n gezonde hap!!
Daarom ben ik blij dat Australië onze volgende bestemming werd.

Na een lange vlucht van 9 uur zijn we dan eindelijk in Sydney aangekomen..

Met samen geknepen billen stonden we te wachten bij de douane. Aangezien ik nou even niet zeker wist of ik t allemaal goed had ingevuld, ivm me tijdelijke medicatie voor m'n maag. Kreeg het alweer Spaans benauwd en de gedachte dat we bij Border Security zouden komen, vlogen al door mijn hoofd, haha. Maar eind goed, al goed. Geen issues!!

We werden opgehaald door iemand van Australian Backpackers. Leuke, jonge meid met een hele mooie naam....... (Haha;)). Na een uurtje rijden, hadden we onze slaapplek bereikt waar we 3 dagen gaan verblijven.

Daarna moeten we op zoek naar een volgend slaapplek om de 2 maanden in Sydney door te komen! We willen tenslotte oud en nieuw vieren hier!

Ps: 1e dag Sydney hebben deze white chicks bijgekleurd op het strand!!!

To be continued..........

Liefs en een dikke kus,

Djeem xxxx

  • 02 November 2014 - 09:18

    Nathasja :

    Goed om te lezen dt jullie het zo naar je zin hebben! Super gaaf allemaal.
    Gelukkig goed en veilig aangekomen :)... Op naar weer nieuwe avonturen. dikke kus nathas xxx

  • 02 November 2014 - 09:53

    Monique:

    Goedemorgen lieverds,
    Wij zijn blij dat jullie in Sydney zijn. Hongkong leuke ervaring maar nu naar een land waar je kan verstaan wat ze zeggen. Kijk je uit met de sharks!
    Dikke kussies Paps & Mams

  • 02 November 2014 - 14:39

    Riet:

    Hoi meiden, wat ontzettend leuk om jullie belevenissen op deze manier te kunnen volgen. Ik geniet ervan. Jullie nu lekker een poosje uitrusten en genieten van zon, zee, elkaar en hopelijk een heerlijke salade of iets anders gezond. Heb het fijn!! Veel liefs Riet

  • 03 November 2014 - 15:43

    Hanny:

    Hoi meiden.
    Gelukkig weer veilig aangekomen, super om dit zo te kunnen volgen.
    Ik wacht nu alweer op het volgende verhaal, ik blijf jullie zeker volgen
    Veel plezier en tot horens. Liefs Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Actief sinds 27 Okt. 2014
Verslag gelezen: 438
Totaal aantal bezoekers 4232

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2014 - 27 Oktober 2015

Ons avontuur aan de andere kant van de wereld!

Landen bezocht: